2009. október 20., kedd

Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek

Két férfi, két régi barát és vetélytárs drámája pereg le Márai Sándor új regényében, egyetlen éjszakán, egy ünnepi hangulatú vacsora keretében, "amíg a gyertyák csonkig égnek". De ez a pár óra elég hozzá, hogy két ember kapcsolatának, egy házasságnak és egy szerelemnek szövevénye föltáruljon.
Márai szépen érzékelteti egy barátság kezdetét és végét.Egy szerelem kezdetét és végét.A fájdalmat,dühöt,féltékenységet a barát és szerelem elvesztésekor.Az árulást és végül talán a megbocsátást.
Gyorsan el lehetett olvasni.Néhol nagyon merengő,nem válaszolja meg a saját kérdéseit.Sokszor eltérnek a tárgytól.
De egyszer mindenképpen érdemes elolvasni.

10/6

2 megjegyzés:

Bakcsó írta...

Köszönöm, hogy csak 6-ot adtál a 10-ből. Azt hittem velem van a baj, amikor olyan érzéssel tettem le a könyvet hogy "jó-jó, ezt is elolvastam, elgondolkodtatott néhány mondata, de nem biztos hogy el fogom újra olvasni"
Köszönöm

Jemábel írta...

Én is nagy elánnal mentem neki néhány éve, és most el kellett olvasnom mi is volt egyáltalán a témája. Nem volt kárba veszett idő, de azt hiszem az egyszerolvasós kategória lesz nálam.
Hacsak pár év múlva nem futok bele, mondván: "Jé, ezt még nem olvastam!"