2009. augusztus 25., kedd

Candace Bushnell: Szex és New York

Hogyan kezd hozzá az ember egy ajánlóhoz akkor amikor nem szeretné ha minden sorából az sütne, hogy egyáltalán nem értékeli az adott művet? Ha nincsennek indulatai, érzései - se rossz, se jó - csak a csalódottság amin nehéz túltennie magát.
Mert én pont így érzek. És igyekeztem volna pártatlan lenni, leírni a véleményem úgy, hogy maximum a végén derüljön ki, mégsem ajánlanám ezt a könyvet. De nehéz... mert szeretni akartam!
A sorozatot imádtam! Pont azon töprengtem majd egy éve, hogy be kéne szereznem DVD-n, hogy eredetiben is élvezhessem. Most egy kicsit lehűlt a lelkesedésem (helyette rákaptam a Grace Klinikára pedig azt ki nem álltam).
Szóval a regény, hogy a tárgynál maradjak. Semmi... cselekménye nulla, a szereplői nekem nem mondanak újat. Nincs benne meglepő, nincs benne mulatságos és csak kapkodtam a fejem benne végig, hogy egyáltalán ki-kicsoda. Ez nem egy regény, inkább össze-vissza odapottyantott mini-storyk (skiccek). Számomra bármiféle mondanivaló nélkül. A sorozathoz annyi köze van, hogy azonos a címük. Amikor megnéztem eredetileg mikor írodott a mű, ezerkilencszázkilencvenhatban... akkor elgondolkodtam, hogy talán ezért nem élvezetes ma mert jó tíz éve még új lehetett, kuriózum, döbbenet. Ma már unalmas, megszokott ... Ráadásul aki nem New York-i annak sokat nem fognak mondani sem a helyszínek sem a kitalált nevek. Miről is szólna a könyv...? A szexről. A New York-i szexről. Arról a bizonyos felső tízezerről amit csak hírből ismerünk - viszont úgy már unásig. A kiüresedett és érdekkapcsolatokról, a hányódásról, elveszettségről. Pia, drog és még több szex erre-arra. Őszinte érzelem még mutatóba sem.
Állandó szereplője nincs a regénynek (végül is talán Carrie bukkan fel a legtöbbet de ez messze nem ugyanaz a Carrie), nincs folyamatossága, össze-vissza kóborlunk a nagyvárosban.
Talán annak lehet érdekes ezt olvasni aki a tíz évvel ezelőtti New York-i életnek része volt és így tudja miről is szól a könyv. Vagy akit érdekel New Yorknak ez a szelete. Akit a szex izgatna az ne fáradjon emiatt beszerezni a regényt.
Viszont ha mindezek ellenére valakinek felkeltettem a kiváncsiságát, esetleg nem sikerült lebeszélnem akkor szívesen átpasszolom a könyvet! (Csere érdekel!)
10/5

1 megjegyzés:

judy írta...

Hűha.Sajnálom,pedig a filmjét én is szeretem.Akkor meg sem próbálkozom a könyvével.