2009. július 6., hétfő

Friderikusz Sándor: Eddig

Azt azért elöljáróban leszögezem, hogy nekem soha semmi bajom nem volt Friderikusszal, amennyit tapasztaltam belőle az alapján szimpatikusnak találtam, vagánynak, őszintének, bevállalósnak, nagyon jó üzletembernek és kiváló tévés személyiségnek.
Ezek után a könyv nem okozott csalódást, ugyanebben a szellemben olvashattam a vele készült interjúkat és a különböző témákról eszébe jutó történeteit.
A címe ugyan félrvezetett mert először azt hittem az "Eddig" arra vonatkozik, hogy mint a Familia Kft.-ben "eddig, eddig, eddig vagyok", de nem! A cím arra utal, hogy Eddig mit érte el és hogyan alakult a pályája.
Ami nekem kicsit sok volt benne az a politikai vonatkozása az életének, pályájának de nyilván ezt nem kerülhette ki, arról pedig nem tehet, hogy én nem vagyok jártas a témában.
Ettől eltekintve képet kaphat az ember Friderikuszról, bár én meglepőt és újdonságot nem találtam a könyvben. Olvastam már tőle „Az én mozim”-at és azt hiszem még egy másik interjú-kötetet is. Ami történeteket elmesélt azok viszont magával ragadtak és a könyv dacára hosszúságának olvastatta magát. Szórakoztatott és mindig felkeltette az érdeklődésem.
Amit pedig a magyar televíziózásról előadott azzal mélységesen egyetértek bármilyen szomorúságosan-nyomorú is a helyzet.
Ha valakit érdekel Friderikusz életútja, gondolatai, a televíziózás magyarországi helyzete annak feltétlenül el kell olvasnia.

10/10

Nincsenek megjegyzések: