2009. június 2., kedd

Hugh Laurie: A balek



Természetesen mint elkötelezett House rajongónak szert kellett tennem a könyvre és át is kellett rágnom rajta magam, bármilyen nehéznek is tűnt az eleinte. Sajnos nem mondhatom, hogy kellemesen csalódtam az előzetes kritikákat, nagyon is eltérő véleményeket olvasva.Először is ötven oldalig tartott mire belerázódtam az írói stílusba, pedig imádom az angol humort de ezt most időnként soknak éreztem. Aztán, az események csak a regény felénél kezdtek igazán felpörögni és komolyra fordulni addig nem is igen tudtam eldönteni, hogy ez most egy krimi vagy csak valami kis bunyós novella megtöltve hosszú-hosszú helyzetkomikummal. Az utolsó ötven oldalra pedig annyi esemény és információ jutott, hogy alig győztem megemészteni...A főszereplőről ennek ellére kevés derült ki, nem igazán tudtam "megfogni", abban sem voltam biztos, hogy most legyen nekem szimpatikus vagy ellenszenves?A magyar címadás is rejtély előttem... eredetiben a könyv címe: The Gun Seller ami sokkal többet elárul az egész történetről, mint a magyar névadás... főleg, hogy nem tartanám a főszereplőt baleknak akkor sem ha a "nem szimpi" kategória mellett voksolnék vele kapcsolatban. És, hogy ne feledjem magát a sztorit: Főhösünket katonai múltjára tekintettel felbérelik egy gyilkosságra amit nem követ el, ellenben - számomra teljesen irracionális módon - megpróbálja figyelmeztetni az áldozatot a készülő merényletre. Innen aztán egyre nagyobb kalamajkákba keveredik, mígnem már az egész világot behálózó fegyverkereskedőkkel szemben kell magányos harcát megvívnia.Azoknak mindenképpen ajánlom elolvasni akik szeretik Lauriet és azoknak is akik nálam jobban szeretik a krimiket!Annyit még hozzátennék, hogy meglepődtem mikor kiderült, hogy a regény már jó tíz éve íródott... nyilván, hogy oka van, hogy most került igazán forgalomba, segítve az eladását a Doktor House és Laurie körüli siker és felhajtás.

10/7

Nincsenek megjegyzések: