2009. június 4., csütörtök

Henri Charriére : Pillangó

A szerzőt, az 1973. júliusában elhunyt Henri Charriére-t (alvilági becenéven: Pillangót) 1931-ben egy selyemfiú meggyilkolásával vádolták, és a hamis tanúk segítségével életfogytiglani kényszermunkára ítélték. Pillangó sohasem tudott beletörődni az ítéletbe. Tudta, hogy ki a tettes, és hosszú büntetése alatt megfogadta, sőt eszelősen ragaszkodott elképzeléséhez, hogy megszökik a fegyenctelepről, és bosszút áll az ügyészen, az esküdteken, a hamis tanúkon, azokon, akik az "enyészet útjára" küldték. Elkezdődött tehát Pillangó fantasztikus szökés- és kalandsorozata.
A könyv ijesztő. Milyen állapotok uralkodnak a börtönökben. Élhetetlen életek, korrupciós, gyilkosság, kitartás, barátság, nem várt segítség emberektől. Pillangót bebörtönzik, de semmilyen helyzetben sem adja fel. Mindig újra meg újra megpróbál szökni, sehol sincs maradása. Nekem nagyon nehezen olvasható volt, lassan haladtam vele.
10/6

1 megjegyzés:

Jemábel írta...

Kamaszlányként nem tudtam letenni ezt a regényt, olyan izgalmasnak találtam. Aztán 10-15 év elteltével ismét elkezdtem, mert már szinte semmire nem emlékeztem belőle, csak arra, hogy nagyon tetszett. Persze a fő irányvonalra igen, de tudtam ettől még ugyanolyan izgis lehet. Nem volt. Letettem elolvasás nélkül.
Több ilyen könyvélményem is volt, ami anno nagyon tetszett most nem és fordítva.