2009. május 15., péntek

Robert Merle: Védett férfiak

Nagy izgalommal vágtam bele a könyvbe, mert nem olvastam még Merlétől semmit, viszont már régóta terveztem. Nos... A könyv témája és stílusa nem az én világom. Egy fantasy szerű történet és már rögtön az elején leszögezném, nem nagyon kedvelem ezt a műfajt. Furcsa helyzet alakul ki a világban: a nemzőképes férfiakat halálos vírus fenyegeti. Egyedül a gyerekek és az ivartalanított férfiak vannak biztonságban. Egy kutatócsoport jön létre, hogy megtalálják a halálos agyvelőgyulladás ellenszerét. A tábor leginkább egy náci munkatáborhoz hasonlít. Lovas fegyverekkel ellátott milicista lányok mindenütt, szögesdrót és egy titokzatos nő, aki mindezt irányítja. A főszereplő, Martinelli doktor is ide kerül fiával. Ő meséli el a történetet. Egy furcsa világba csöppenünk, ahol minden hatalmat a nők vesznek át, olyannyira, hogy egy férfinak még apai jogai sem lehetnek. Elég valószerűtlen történet néhol unalmas részekkel. Nem tudta lekötni annyira a figyelmemet, mint ahogy vártam. Nekem csalódás volt, de ettől még fogok Merlét olvasni.
10/5

Nincsenek megjegyzések: