2009. május 12., kedd

P.G.Wodehouse: Különös végrendelet

Szégyen szemre most jutottam el oda, túl a harmincon, hogy elolvassam életem első Wodehouse-át. Eddig nem is nagyon hallottam róla, viszont idén már többször is "szembetalálkoztam" vele, így legutolsó könyvtárlátogatásomkor hozzácsaptam a kupachoz.
Természetesen a stílusa, humora azonnal levett a lábamról. Remek olvasmány kikapcsolódásnak a hajtós hétköznapokból. Jókedvre, mosolyra tudott deríteni.
A történet nagyon egyszerű. Adott egy fiatalember akiben szikrája sincs a felelősségnek, imád bulizni, felönteni a garatra, aztán ebben az illuminált állapotban belelkötni fűbe-fába, de főleg fakabátba.
Majd egy hirtelen fordulattal nagyobb pénzösszeget örököl azzal a kitétellel, hogy csak akkor kapja meg ha a hátralévő egy hétben nem tartóztatják le. Nem tűnik nehéz feltételnek csakhogy felbukkan egy ellenlábas aki igyekszik mindent megtenni főhősünk ellehetetlenítéséért.
Közben persze bonyolódnak a dolgok egy-két szerelmi szállal, bohózatba illő jelenettel.
Szóval aki szeretne pár felhőtlen, vidám órát, feltétlenül olvasson Wodehouse-t! 10/9

Nincsenek megjegyzések: