2009. január 15., csütörtök

Stephen King: A ragyogás

Sokan dícsérték ezt a könyvet, így hát gondoltam, kikölcsönzöm a könyvtárból, én is elolvasom. Kingtől még csak a Tóparti kísérteteket olvastam, ami tetszett is.
Nos, a könyv címéből én nem nagyon tudtam következtetni,hogy mire is számíthatok. A rémtörténet a Colorado-hegység tetején lévő Panoráma hotelben játszódik. Itt kap ugyanis gondnoki munkát a tanári állásából kirúgott Jack Torrance. Az alkoholizmusából kigyógyult apa a családját is magával hozza: felesége Wendy és ötéves fia, Danny. A kisfiú különleges képességek birtokában van: hallja mások legbensőbb gondolatait, néha megálmodja mi fog történni. Most is így történik. Rossz előérzettel költözik fel a Panorámába, ahol aztán megismerkedik a főszakáccsal, Dickkel akinek szintén vannak hasonló képességei. Dick nevezi el ezt a tudást ragyogásnak. Vége a főszezonnak, elszállingóznak az utolsó vendégek is a teljes személyzettel együtt. Szeptember 30-tól május közepéig megáll az élet a hegyekben és a Panorámában. Baljóslatú csend telepedik az egész vidékre. Mindent beborít a hó, sehol egy település a közelben. Szinte a zsigereiben érzi az ember,hogy hamarosan történni fog valami, méghozzá valami szörnyű. És nem is kell sokáig várni. Minden adott ami csak kell egy kis rettegéshez: a tiltott 217-es szoba, a halott nő a kádban, az életre kelő sövényállatok a kertben. Kiderül mit jelent Danny álmaiban felvillanó KELLÖGEM szó. A szállodában ott lappang a gonosz, és Dannyt akarja. Megkaparintja az amúgy is labilis Jacket, akit szó szerint megszáll a gonosz és hajtóvadászat indul a család többi tagjáért. Dick, a főszakács siet segítségükre a napfényes Floridából. A kérdés csak az, odaér e időben?
Nemrég láttam egy hasonló filmet, 1408 címen. Kísértetiesen hasonló történet, és azt is King írta. Bár a film egyáltalán nem tetszett.
10/9 mert néha soknak találtam a körítést és kicsit sok volt a természetfeletti.

4 megjegyzés:

judy írta...

Szia.Az egyik kedvenc könyvem.Már nagyon régen olvastam,de 4-szer biztos volt a kezemben már.:)

judy írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
judy írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
judy írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.