2009. január 7., szerda

Rhonda Byrne : The Secret - A Titok

„Minden ami vagyunk, annak az eredménye, ahogyan a múltban gondolkodtunk.” Buddha

Ezt az idézetet a könyvben találtam, ami egyrészt tökéletes mottója az írásnak, másrészt össze is foglalja miről szól a mű.
Röviden: a pozitív gondolkodásról, az önmegvalósításról, arról, hogy mindenki a saját sorsának kovácsa. Arról, hogy egyek vagyunk az Univerzumban és bármit elérhetünk, bármi lehetséges csak akarni kell, hinni benne és elfogadni.
Őszintén szólva a könyvvel szülinapomra leptem meg magam mert kissé padlón voltam és úgy gondoltam nincsen veszíteni valóm. De elsőre nem sikerült csak két fejezeten átrágni magam ( a szülinapom májusra esik!!). Most nagyobb sikerrel jártam és három nap alatt végeztem is az olvasással.
Ha Vágó Istvánosan nézzük, akkor persze első kudarcom nem véletlen. Szkeptikus embereket ez a mű – szerintem – nem fog meggyőzni. Tulajdonképpen újra és újra ugyanazt ismétli: higgyj, akarj, bízz... egy-egy példát is megemlítve, sok-sok híres embert idézve.
Azért jót derültem mikor a fogyókúrára is azt ajánlotta, hogy „elég” ha mentálisan vékonynak gondolod magad és előbb-utóbb ez valóra is válik. Nekem ugyan soha nem voltak súlyproblémáim, de azt hittem azért mert állandóan sportolok és odafigyelek mennyit, mit eszem. Erre kiderül, hogy jobban esik latba, hogy gyermekkoromban mindig azt hallottam mennyire vézna vagyok! Ok-okazat?? Vajon mi a helyzet a nagyobb mellel, hosszabb hajjal?
Mindenestre az utóbbi időben elkezdett érdekelni az ezoteria, olvastam Richard Bach regényeit, imádtam a Vörös Oroszlánt, jártam kineziológusnál... adok egy esélyt a könyvnek ... és megírom nektek ha megérkezik az új autóm!

Zárásul annyit, ha valaki a könyv elolvasása után csak arra fog törkedni ami az egész metódus alapja, hogy gondolkodjunk pozitívan, és koncentráljunk a jóra, már ez óriási lépést és változást hoz az életébe.

10/10

A könyvet egyébként már csak azért sem tudtam otthagyni a boltban mert gyönyörűek a színei, a papírlapok minősége, a kötésmódja!

5 megjegyzés:

csenga írta...

már évek óta lottó milliómosnak képzelem magam-de eddig semmi!!!!!Lehet rosszul is pozitivan gondolkodni???

Andi76 írta...

Az a baj, hogy az idő-tényezőt az Univerzum elég egyénien kezeli ;)

csenga írta...

Ja értem.Akkor lehet,hogy a 200évig lenne időm próbálkozni sikerrel járnék?

Bollesz írta...

Csenga!
Elolvastad a könyvet?

LEA MCKINNELL VILÁGA írta...

Imádom ezt a könyvet.Nem kaptam semmit az univerzumtól, de azok az idézetek amik benne vannak hihetetlen erőt adnak néha.