2009. január 25., vasárnap

Ken Follett: A katedrális

Sokak hosszas ajánlására kezdtem el olvasni a könyvet, de nem csalódtam benne. Pergő események, magával ragadó történet, egyszerűen, mintha az ember egy filmet nézne. Teljesen a középkorban éreztem magam a könyvet olvasva. Jó volt megismerni az akkori szokásokat, embereket, és egyáltalán a kort kicsit közelebbről, mint a történelemórákon.
A könyv címéhez hűen egy katedrális felépítéséről szól. A történet elején Fülöp perjel (aki 6-7 évesen megárvult és emiatt egy kolostorban nőtt fel) egy kis erdei kolostort vezet, majd egy bizonyos ügy miatt felkeresi a kingsbridge-i püspököt, akit nem talál meg... Itt indul a bonyodalom... Ezután átmegy a közeli kingsbridge-i kolostorba, ahol éppen új perjelt választanak. Fülöp megjelenésével megváltoztatja az eredeti felállást. Átalakul minden, ő lesz a kingsbridge-i kolostor új perjele. Röviddel ezután, mivel “leég” a kolostorbéli katedrális, újat kell építeni. Ez az építkezés húzódik végig a regényen. Fülöp Istenre hagyatkozva, az ő segítségével és nem a maga erejéből akarja felépíteni a katedrálist, ezért végül, a könyv végére rengeteg viszontagság után mégis felépül a katedrális, Fülöp pedig Kingsbridge püspöke lesz.
Az építkezés kezdetétől a felépült katedrálisig nehézségekkel, fájdalommal, keserűséggel kikövezett út vezet, de Istenre hagyatkozva sosem adja fel Fülöp.
A szövevényes történet során rengeteg szereplőt megismerhetünk. Alkalmunk nyílik belelátni a korabeli családok, csonka családok, egyszerű emberek, grófok, királyok, katonák, hercegek és különböző egyházi személyek életébe.
Mindenkinek ajánlom a könyvet. Egyszerűen LETEHETETLEN. A terjedelme ellenére könnyen, gyorsan olvasható könyv.

Értékelésem: 10/10

2 megjegyzés:

nagycsuny írta...

Egyetértek azzal, hogy letehetetlen, pedig én részemről egyáltalán nem szeretem a sok cselekényt tartalmazó könyveket. Ezt mégis végigolvastam. A real page turner, unputdownable, mondaná az angol.

Különösen tetszett nekem a kor leírása, pedig a karakterek is szépen ki vannakdolgozva!

Üdv.,
Kis Csüny

Jemábel írta...

Nekem is letehetetlen a leginkább illő szó a regényre.
A történelmi háttér, az események, a jellemábrázolások!!! zseniális! Akinek tetszett ajánlom Az elátkozott királyokat is Druontól.