2008. október 21., kedd

Fejős Éva: Bangkok,tranzit

A könyv hét ember sorsát mutatja be, akik különböző okok miatt utaznak az egzotikus Bangkokba. Természetesen az útjuk keresztezik egymást egy idő után. Különböző embertípusokról van szó: Teri a magyar modell, aki immár Helen Schmidt, David a sikeres üzletember, aki nem találja az igaz szerelmet, Paul, akinek eddig unalmasan zajlott az élete,de már nem sok ideje van hátra. Aztán itt van még Anne, akinek boldogtalan az élete,elveszített mindent, Simon az orvos, aki egy nőt keres, és Saolla a madám segít neki ebben. És végül Lian, akit szülei örökbefogadtak,és azért érkezett,hogy megtudja, honnan is jött valójában, ugyanis ő Thaiföldön született. Valamennyire bepillanthatunk ennek az egzotikus országnak az utcáiba, hangulatába, illataiba. Feltárul előttünk a thai konyha különlegessége. Az összes szereplő közül Terivel, azaz Helennel ismerkedhetünk meg a legrészletesebben. Nyomon követjük sorsa alakulását egészen gyermekkorától kezdve, és megtudjuk, hogyan lett a bajnok jelölt tornász lányból híres fotómodell. Hiányoltam, hogy a többiekről keveset tudunk meg.
Ha őszinte akarok lenni, akkor sokkal jobb könyvre számítottam. Amennyire beharangozták, reklámozták, ahhoz képest nekem kicsit csalódás. Pedig a könyvtárban is úgy kellett előjegyeztetni, mindig kölcsönzésben volt valakinél. Összességében nem volt rossz könyv, mégis hiányérzetem támadt utána. Szerintem nem elég lebilincselő a történet. Nekem kicsit sok volt a hét főszereplő is. Nem tudtam-főleg az elején- hogy melyik ki. Szerintem Bangkokot is felületesen mutatta be. Szinte az egész történet a prostitúció körül forgott.
10/6

Nincsenek megjegyzések: