2008. október 25., szombat

Barbara Wood: Bölcsődal


Barbara Wood könyveit nagyon szeretem és remeknek találom. Az alábbi kicsit kivétel mert nem annyira a történet hanem annak témája miatt találtam érdekesnek.
A regény a szűznemzésről szól. Ami miatt kézbe vettem az az első oldalon található egyik mondat : "Regényemben a tényanyag, a folyóirat- és könyvhivatkozások, idézetek,a tudományos kísérletek egytől egyig valóságosak..." Ez még akkor is figyelemfelkeltő és kissé döbbenetes ha az ember a biológiával kapcsolatban olyan laikus mint én.
Egyébként a szűznemzéssel kapcsolatban első személyes emlékem mikor tizenvalahány éve egy barátom arról győzködött, hogy Szűz Mária sem Istentől fogant hanem ilyen spontán módon, tehát Jézus is csak közönséges földi halandó. Nem állítom, hogy a dolog megrendített vagy elgondolkodtatott de nem felejtettem el. Most pedig visszaköszönt a történet. A könyv ugyanis egy lányról szól aki annak ellenére lesz állapotos, hogy fiúval még nem volt csóknál közelebbi kapcsolata. Az egyetlen aki hisz neki és komolyan veszi az az orvosa aki éppen ekkor döbben rá, hogy megfeneklett az élete és az ügyben esélyt lát némi felemelkedésre, kiugrásra mindennnapi, elszürkült életéből.
Túl nagy izgalmakat a könyv nem tartogat, nem dráma, nem kalandregény, mégis ajánlom a téma érdekessége miatt. Bepillantást enged a hatvanas évek Amerikájának életébe, az egyház és család viszonyaiba de szimpatikus, nyugodt történetszövéssel. Nem ennél a regénynél fogjuk lerágni izgalmunkban a körmünket, viszont érdekes kérdésekre kaphatunk választ és elgondolkodtató teóriával szembesít.
10/8

Nincsenek megjegyzések: