2008. augusztus 11., hétfő

Brigitte Hamann: Erzsébet királyné


Nagy Sisi rajongó vagyok, mondhatni gyerekkorom óta. Talán a világhírű Sissi trilógia miatt kezdett érdekelni a tragikus sorsú királyné, nem tudom. Az első vele kapcsolatos könyvemet anyukámtól kaptam még általános iskolás koromban: Niederhauser Emil: Merénylet Erzsébet királyné ellen. Aztán jött a többi.

Még szerencse,hogy ezt a legújabb életrajzi regényt megvettem, a magaménak tudhatom,és nem könyvtárból hoztam ki. Úgy érzem elég sokat tudok Erzsébetről, de ez a könyv adott számomra sok újdonságot is. A szerző az előszóban szabadkozik, hogy nem fogja idealizálni a császárnét, nem úgy állítja be,mint a legtöbb könyv- gondol itt Corti Egon Erzsébet című könyvére-amik igazi jóságos tündérként ábrázolják. Brigitte Hamann előáll a valósággal legyen az pozitív,akár negatív. Nagyon jó korrajzot fest, többek között közelebbről megismerkedhetünk Gróf Andrássy Gyulával, Deák Ferenccel, Zsófia főhercegnével és Ferenc Józseffel is.Bepillantást nyerünk a kiegyezés folyamatába, a porosz háborúba, Velence elszakadásába. Az tetszik a leginkább,hogy nincs benne sok politika és érthetetlen körmondatok. Végig érdekes a leírás. Akit kicsit is érdekel a 19. század világa, a történelem vagy a Habsburgok,az feltétlenül olvassa el. Becses helyet fog kapni a polcomon. Az meg csak plusz pontot jelent,hogy gyönyörű a borítója.

Vélemény: 10/10

4 megjegyzés:

szeee írta...

De jó, hogy írtál erről a könyvről, nekem is megvan, de még nem olvastam. Én is azt hallottam, hogy ez a legobjektívebb regény Erzsébet életéről, és ezek szerint jó is...:-)

szeee írta...

ja, és szintén Brigitte Hamann írt könyvet Sissi fiáról, Rudolfról is Rudolf - A trónörökös és a lázadó címmel, talán azt is érdemes elolvasni.

Ildina írta...

Olvastam és nagyon jó könyv Erzsébetről

judy írta...

Most olvasom és nagyon jó kis könyv