2008. augusztus 16., szombat

Anna Gavalda: Együtt lehetnénk

A könyvet egy barátnőmtől kaptam ajándékba. Egyedül lehet, hogy nem akadtam volna rá, pedig kár lett volna kihagyni.
A történet Párizsban játszódik. Négy, egymástól teljesen különböző sorsú ember egymásra találását követheti figyelemmel az olvasó.
Camille egy fiatal lány, aki éjszakás takarítóként keresi a kenyerét. Életével, annak körülményeivel nem sokat foglalkozik. Annál több figyelmet szentel azonban a művészetnek. Szereti a szobrokat, festményeket. Saját maga is szeret rajzolni, szívesen megörökíti az őt körülvevő embereket és tárgyakat is. Egyszercsak megbetegszik, magas lázzal fekszik otthon, ekkor lép közbe Philibert...
Philibert egy történelmi zseni, aki ha az őt körülvevő emberekkel beszél is, valójában nem a jelenben él. Arisztokrata családból származik. Egyedül él egy művészien kialakított, antik bútorokkal berendezett hatalmas párizsi lakásban. Mivel a lakás nagy, először Franck-ot fogadja be lakótársként, aztán a rossz körülmények között élő Camille-t is.
Franck egy bőrdzsekis, hangoskodó és elsőre nem túl barátságos tipikus mai fiatal, aki szakácsként dolgozik egy elegáns étterem konyháján. Életében legnagyobb szerepet a motorok és a lányok játszák. Nagyon szereti nagymamáját is, akivel nem mindig találja meg a közös hangot, bár fontos neki, mert a szülei helyett annak idején a nagyszülők nevelték fel.
A negyedik lakos a közös lakásban Paulette, Franck nagymamája, aki kora és állapota miatt már nem lakhat egyedül hangulatos kis vidéki házában. Először idősek otthonába kerül, de ott nem érzi magát otthon. Ezután a fiatalok közös megegyezéssel magukhoz veszik és együtt gondoskodnak róla.
Bár az elején még furának tűnt a könyv, azért megszerettem. Mire a végére értem, sajnáltam, hogy már be is fejeződik a történet. Mindenkinek csak ajánlani tudom, érdemes elolvasni.

10/10 pontot adnék a könyvre.

1 megjegyzés:

Melinda írta...

Teljesen egyetértek a leírtakkal. Nekem az idén sikerült elolvasnom a könyvet. Bizton állíthatom, hogy több lettem általa. Nekem ez volt az első könyvem az írónőtől, amit olvastam. Mindenkinek ajánlani tudom, aki kicsit is szereti az "abszurdan" romantikus hétköznapi történeteket.Úgyhogy, csak hajrá!