2008. július 11., péntek

Émile Ajar: Előttem az élet


Megmondom őszintén, ilyen érdekes hangvételű könyvet én még nem olvastam. Az elején nem is tetszett,de aztán ahogy pörögtek az események,egyre inkább belefeledkeztem és le sem tudtam tenni.

Főhősünk a kis Mohammed egy "kurvagyerek bömböldében" -ahogy ő nevezi többször is- nevelkedik Rosa mamánál. Itt olyan gyerekek vannak elszállásolva,akiknek az anyja prostituált, ezért az öreg hölgy neveli őket, havi juttatásért. A kis Momo hihetetlen humorral mesél az ott élő transzvesztitákról, négerekről, zsidókról. Rosa mama maga is zsidó, aki megjárta a lágert, és az "utcán is dolgozott". Mohammed tiszta szívből szereti az öreg nőt, mindenben segítségére van, mindig mellette áll. Az ő szemén keresztül ismerkedünk meg a nyomorral, prostitúcióval. Amikor Rosa egészsége megrendül, csak Momora számíthat, aki vele van az utolsó percekig, sőt utána is.

Nagyon megható történet, mégis sokszor hangosan nevettem a beszólásokon. Különleges hangulatú és témájú könyv! Olvassátok el feltétlenül!


10/10

1 megjegyzés:

annamarie írta...

Nekem is nagy kedvencem, és hozzád hasonlóan én is majdnem letettem az elején, mert ez valahogy nem az én stílusom, de aztán...