2008. június 18., szerda

Phil Doran: Csábító Toscana

Először is leszögezném, imádom Olaszországot. A tengerpartját, a gyönyörű tájait, a mesés városait és ételeit. Talán ezért is nagyon kedves nekem ez a könyv. A történet röviden: Egy amerikai házaspár kiruccan Olaszországba. A feleség beleszeret egy régi, elhanyagolt háromszáz éves házikóba és elhatározza,hogy felújítják és Toscanaban fognak élni. Nancy szerint változtatni kell az életükön, férje egészsége érdekében is. Csakhogy Phil, a férj nem így gondolja. Hiányzik neki a megszokott amerikai élet,és nem igazán tudja elfogadni az olaszok temperamentumát. Ráadásul a ház felújítása is folyton akadályokba ütközik. Lehetetlennél lehtetlenebb helyzetekbe kerülnek, miközben Phil egyre jobban beleszeret Itáliába, de ezt még maga előtt is titkolni próbálja. Lassan megbarátkozik azzal,hogy az üzletek délben bezárnak és több órás fiestát tartanak, barátokat szerez,és megtanulja az olasz nyelvet is. Az író egyes szám első személyben írta a könyvet, az ő gondolatai és tapasztalatai alapján ismerkedhetünk meg az olasz emberekkel, házakkal, Olaszország konyhájával és kicsit a nyelvvel is. Szép tájleírásokkal és humoros párbeszédekkel tarkított regény. Amíg olvastam,szinte én is jelen voltam a gyönyörű mediterrán vidéken.

Én 10/10-et adnék rá!

1 megjegyzés:

Andi76 írta...

Tavaly ezt vettem anyunak karácsonyra és nem bántam meg, nagyon jó regény!!!